Leuk dat we voor je aan de slag kunnen! We helpen je graag om jouw personeelsadministratie goed te regelen. Zo heb jij minder kopzorgen en meer tijd om je te richten op je onderneming. Om alles op rolletjes te laten verlopen, volgen we een aantal stappen.
Stap 1: Bekijk wat payroll van Maqqie kost
Dit kan op twee manieren:
Je berekent zelf de prijs met de Maqqie prijscalculator.
Je vraagt een offerte aan via de website, kort daarna word je gebeld door het salesteam voor meer informatie. Na dit gesprek ontvang je een offerte op maat.
Tip: lees hoe je payrolloffertes het beste kunt vergelijken.
Ben je akkoord met de kosten? Dan kunnen we aan de slag!
Stap 2: Richt je bedrijfsaccount in
Maak een account aan in de online omgeving van Maqqie en voer alle gegevens zo compleet mogelijk in. Je kunt hier alles regelen, denk aan afdelingen en locaties aanmaken, beheren wie er toegang heeft tot je bedrijfsaccount en medewerkers uitnodigen en toevoegen.
Stap 3: Een online rondleiding
In je Maqqie account staat een online rondleiding klaar, waarin we je alles uitleggen over de mogelijkheden binnen jouw account. Je leert hoe je contracten verlengt, uren goedkeurt, nieuwe mensen aanneemt en waar je je factureren vindt.
Stap 4: Een check van onze juristen
Onze legal afdeling checkt jouw organisatie en zorgt ervoor dat alles wettelijk tot in de puntjes wordt geregeld. Zo zorgen ze ervoor dat de juiste cao wordt gekozen (of geen cao, als er geen cao van toepassing is) en alle wetten en regels worden nageleefd. Je kunt dus rustig achteroverleunen.
Stap 5: De inleenovereenkomst
We leggen onze afspraken vast in een inleenovereenkomst. Ook machtig je ons om facturen te incasseren voor de uren die jouw medewerkers hebben gewerkt. Uiteraard factureren we alleen uren die door jou goedgekeurd zijn. De inleenovereenkomst teken je digitaal. Dat kan vanuit kantoor, maar ook lekker thuis vanaf de bank. Wel zo makkelijk.
Stap 6: Nodig je medewerkers uit
Je nodigt je medewerkers uit om een Maqqie account aan te maken. Dit doe je eenvoudig vanuit je Maqqie account óf je stuurt je medewerkers een link via WhatsApp (hiervoor ontvang je van ons een link). Vervolgens maken je medewerkers een Maqqie account aan. Handig, want je medewerkers worden automatisch gekoppeld aan jouw bedrijf. Je hebt dan direct toegang en inzicht in alle gegevens die je nodig hebt om contracten op te stellen.
Stap 7: Contracten met je medewerkers
Wij vragen je om de gegevens van jouw medewerkers en de afspraken die je met je medewerkers wilt vastleggen. Vervolgens maken wij het contract. Jij en je medewerker tekenen digitaal.
Binnen enkele kliks maak je een contract dat volledig aan de wet- en regelgeving van de juiste cao voldoet. Nadat er digitaal is getekend gaat de samenwerking van start
Stap 8: Aan het werk!
Je medewerkers voeren hun werkzaamheden uit, gewoon zoals ze gewend zijn. Bovendien krijg je direct toegang tot ruim 43.000 medewerkers om snel vacatures en shifts in te vullen. Voor nog meer bereik plaats je eenvoudig een vacature of shift open via Maqqie Jobs. Deze zijn direct zichtbaar op grote platforms zoals Google Jobs. Dat is makkelijk.
Stap 9: Urenregistratie en uitbetaling
Jij of je medewerker registreert de gewerkte uren. Registreert de medewerker de uren? Dan krijg jij de mogelijkheid deze goed (of af) te keuren. We betalen je medewerker wekelijks of 4-wekelijks uit, aan jou de keuze. De loonstroken vind je terug in je Maqqie account.
Stap 10: Je betaling aan Maqqie
Je betaalt via automatische incasso. Je kunt ervoor kiezen om een deel van de factuur (25%) op onze G-rekening te storten, dan incasseren wij automatisch het restant. Je kunt factuur altijd terugvinden in je online Maqqie account.
De service van Maqqie
We maken het jou graag zo makkelijk mogelijk. Daarom houden wij alle wet- en regelgeving voor je in de gaten. We brengen je tijdig op de hoogte van eventuele veranderingen in cao’s, wetten en regels en passen deze indien nodig ook direct toe. Ook brengen we je op tijd op de hoogte wanneer een contract van een medewerker afloopt en vertellen we wat je mogelijkheden zijn voor een eventuele verlenging of beëindiging van de samenwerking.
En zit je op dit moment bij een ander payrollbedrijf? Dan regelen wij de overstap.