Navigeer naar content

Payroll in de horeca

De reden om te payrollen is voor iedere ondernemer anders. Ben jij een horeca-ondernemer? Dan heb je vaak en veel te maken met pieken en dalen in je werkrooster. De ene dag is drukker dan de ander. Dit kan ook nog seizoensgebonden zijn. Dan is het dus wel zo handig als jij je werknemers flexibel kan inzetten en zonder dat het je veel tijd en energie kost

De uitdagingen van een horeca-ondernemer

De coronapandemie en overheidsmaatregelen hebben een hoop op zijn kop gezet: deuren open, beperkt open of gewoon helemaal dicht. Daarom is het een must dat je snel kan schakelen met flexibel personeel. Dat geldt ook als je afhankelijk bent van seizoensgebonden werk, het weer of evenementen. Het regelen van personeels- en salarisadministratie is een behoorlijke tijdrovende klus vol met risico’s. Vooral jouw flexibiliteit en uithoudingsvermogen wordt nu nog meer op de proef gesteld. En dan wil je ook nog een goede werkgever zijn voor je personeel. Maar dat is niet het enige. Je hebt namelijk ook te maken met:

  • Wisselingen in het personeelbestand

  • Flexibiliteit van je personeel

  • Administratieve, financiële en juridische risico’s

De voordelen van payroll voor de horeca

Payrollen ontzorgt jou dus al werkgever. Check maar: met payrollen loop je minder risico, heb je geen last meer van die vervelende administratie en neemt je flexibiliteit enorm toe. We zetten alle voordelen van payrollen voor je op een rijtje:

  • Minder risico’s - zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt met payrollen de payrollorganistie de juridische werkgever. Hierdoor komen vrijwel alle werkgeversrisico’s voor onze rekening. Neem bijvoorbeeld de doorbetaling bij ziekte of arbeidsongeschiktheid. Normaal blijf jij als werkgever verantwoordelijk voor die doorbetaling, ook als er sprake is van een contract voor bepaalde tijd. En die verplichting kan behoorlijk in de papieren lopen. Met payrollen heb je hier geen omkijken meer naar en heb je dus tijdens de ziekteperiode geen extra kosten.

  • Meer flexibiliteit - heb je zelf personeel in dienst, dan mag je in een periode van drie jaar drie tijdelijke contracten aanbieden. Via payrollen kan je deze termijn verlengen tot vier jaar. Bovendien zijn er ook meerdere contractvormen mogelijk. Meer flexibiliteit dus.

  • Goed werkgeverschap - super belangrijk natuurlijk. De arbeidsvoorwaarden voor de payrollwerknemer worden gebaseerd op de inlenersbeloning of op een cao, als daar sprake van is. Voor jouw werknemers verandert er dus vrijwel niets.

  • Focus op core business - wij nemen als payrollorganisatie veel administratieve rompslomp van jou over. De complete loonadministratie bijvoorbeeld. Maar ook het contractbeheer. Hierdoor kan jij je gewoon weer lekker focussen op ondernemen.

Payroll van Maqqie voor minder personeelszorgen in de horeca

Kies je voor Payroll van Maqqie, dan nemen wij al het regelwerk rond jouw personeel over. Daarbij voldoen we altijd aan de verplichtingen van de cao waar jouw onderneming onder valt. Daarnaast regelen we de verzuimbegeleiding bij ziekte, de verzekeringen, pensioenen en zorgen we voor loondoorbetaling bij arbeidsongeschiktheid. Kortom, jij kan je weer volledig focussen op ondernemen!

Dus wil je snel kunnen schakelen met flexibel personeel, minder tijd kwijt zijn met juridische en administratieve werkgeverstaken én je risico’s en kosten verminderen? Dan kan je niet meer om onze payroll-dienstverlening heen.

Ik wil een offerte
Binnen 30 minuten in je mailbox

Start vandaag nog met maqqie

Maak het jezelf makkelijk en regel online je contracten en uitbetalingen. Wij zorgen voor jouw medewerkers, jij kiest voor maximale vrijheid om te ondernemen. Ontdek hoe jouw personeels- en salarisadministratie sneller en beter kan. We helpen kosteloos bij de overstap indien nodig.